W środowisku małych i średnich firm coraz częściej powstaje pytanie, czy warto jest inwestować w social media. Odpowiedź brzmi, że jak najbardziej tak! Jest to świetny sposób na budowanie swojego profesjonalnego wizerunku, zwiększenie interakcji z klientami, a zarazem rewelacyjna przygoda. Dziś firmy mają do dyspozycji mnóstwo różnorodnych kanałów, na których mogą prezentować zakres swoich kompetencji. Jednak kolejną stroną medalu jest to, jak działać skutecznie, aby zainwestowany czas i wysiłek został doceniony?
Przede wszystkim trzeba wygospodarować odpowiednią ilość czasu w ciągu tygodnia na zarządzanie kanałami w social media. Bardzo istotna jest cykliczność, słabym posunięciem byłoby publikowanie mało ciekawego posta raz w miesiącu. Najlepiej byłoby zainteresować potencjalnych klientów swoimi kreacjami średnio od 2-3 razy w tygodniu. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zaplanowanie spójnej kampanii, aby publikowane posty łączyła wspólna myśl wraz z treściami, które publikujesz na firmowej stronie internetowej. Tworzenie takich treści wymaga czasu i pomysłu, ale na pewno jest bardzo satysfakcjonującym zajęciem. Jeśli prowadzisz małą firmę, opartą przede wszystkim na swojej własnej pracy, to możesz spróbować działać sam. Natomiast gdy masz większe przedsiębiorstwo, a liczba obowiązków w ciągu dnia jest naprawdę duża, to pomyśl o zatrudnieniu do obsługi Social Mediów pracownika, który ma do tego smykałkę. Wspólnie będziecie ustalać strategię wizerunkową na kanałach społecznościach, którą on będzie realizował.
W sytuacji, gdy planujesz wdrożyć zaawansowaną strategię marketingową w Social Mediach, opartą na funkcjonowaniu kilku kanałów, to warto rozważyć podjęcie współpracy z profesjonalną agencją. Taka firma specjalizuje się w prowadzeniu kampanii, zatrudnia bardzo dobrych fachowców znających obecnie panujące trendy i dzięki temu będzie dodawać nowe treści w odpowiednio zaplanowanej częstotliwości. Ponadto social media agencja, która zna się na swojej pracy, bardzo szybko przekuje publikowane posty w zasięgi oraz zainteresowanych ofertą klientów. Jest to możliwe, dzięki wykorzystywaniu analitycznych narzędzi, dokładnej znajomości trendów oraz doświadczeniu wynikającemu z pracy na grupach odbiorców. Po ustaleniu strategii Twoje zaangażowanie będzie ograniczać się do kontrolowania pracy agencji marketingowej oraz dzielenia się swoimi pomysłami co jakiś czas. Stronę techniczną zostaw im. Oczywiście, realizacja tych zadań jest płatna, ale zwraca się bardzo sprawnie. Wystarczy zobaczyć, jak radzą sobie marki, które z usług takich firm korzystają.
Teraz kiedy już wiesz, jakie są przewidziane możliwości, możesz przystąpić do wybrania sobie najlepszej dla siebie metody działania. Niezależnie od tego na jaką opcje się zdecydujesz warto, abyś sam również się rozwijał i zapoznał się z tematem.