W biurze spędzamy aż jedną trzecią naszego dnia. Biorąc pod uwagę fakt, że najczęściej obowiązuje nas umowa na pełen etat, jest to nawet 168 godzin miesięcznie! W związku z tym biuro powinno być pomieszczeniem ergonomicznym, funkcjonalnym i przyjemnym dla pracowników. Podpowiadamy jak je urządzić!

Przestrzeń robocza

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że jednym z najważniejszych elementów dobrze urządzonej przestrzeni pracowniczej jest biurko. Jego wymiary powinny pozwalać na w pełni komfortową pracę. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup regulowanego biurka – w ten sposób możemy dostosować mebel do wzrostu osoby, która ma przy nim pracować. Nie mniej ważnym aspektem jest jego szerokość – powinna ona wynosić co najmniej 120 cm. Istotną sprawą jest także ilość szafek oraz szuflad. To dzięki nim możemy przechowywać najważniejsze rzeczy oraz dokumenty pod ręką.

Zdrowy kręgosłup

Kolejnym podstawowym elementem funkcjonalnego biura jest fotel. Musi on zapewniać podparcie wszelkich części naszego ciała, zwłaszcza jeśli korzystamy z niego przez kilka godzin dziennie. W przypadku źle dobranego fotela z czasem mogą dosięgnąć nas dolegliwości bólowe, co utrudni nam wykonywanie codziennych czynności. Najważniejszymi aspektami, które musimy wziąć pod uwagę przy zakupie fotela, jest jego oparcie oraz możliwość regulacji wysokości. Osoba siedząca na fotelu powinna mieć możliwość dostosowania jego wysokości w taki sposób aby mogła zgiąć nogi w kolanach pod kątem 90 stopni. Oparcie powinno być wyprofilowane i dostosowane do kształtu naszego kręgosłupa, tak aby podczas siedzenia odciążyć kręgosłup.

Kolory w biurze

Eksperci w tej kwestii są zgodni – najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie neutralnych kolorów. W przypadku dużych powierzchni takich jak ściany czy podłoga najlepiej postawić na odcienie szarości, bieli czy beżu. Takie kolory pozwalają nam się wyciszyć i skupić na pracy. W zależności od charakteru firmy możemy postawić na kolorowe dodatki, które ożywią przestrzeń biurową.

Oczywiście urządzenie biura jest kwestią o wiele bardziej skomplikowaną. Na komfort pracy składają się też inne czynniki np. dobrze dobrany sprzęt i dostępność narzędzi pracy. Ważnym aspektem jest również czystość oraz jakość powietrza. Więcej na ten temat dowiesz się z:

Oczyszczacz powietrza do biura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *