Prowadzenie własnej firmy wymaga niezwykle spójnej i sprawnej integracji wielu aspektów. W zależności od rodzaju działalności i charakteru świadczonych usług, konieczne jest efektywne zarządzanie produkcją, magazynem, księgowością, marketingiem w mediach społecznościowych, czy płatnościami i księgowością. Ważne jest również stałe zwiększanie efektywności i produktywności pracowników. Obecnie internet jest narzędziem, bez którego prowadzenie firmy jest w zasadzie niemożliwe. Na rynku pojawia się coraz więcej aplikacji ułatwiających zarządzanie wszelkimi procesami biznesowymi. Które aplikacje będą pomocne w Twoim biznesie? Warto dobrze przeanalizować potrzeby i problemy pod kątem rodzaju świadczonych usług.

Strona WWW

Podstawą generowania przychodu jest posiadanie przez firmę własnej strony internetowej. Wiadomo, że jest to miejsce w sieci, które przyciągnie nowych klientów. Dlatego bardzo ważne jest zaprojektowanie jej w sposób profesjonalny, a jednocześnie czytelny i przyjemny w odbiorze. Warto zwrócić się w tej kwestii do osób doświadczonych w projektowaniu stron WWW. Oprócz ogólnego designu istotną kwestią jest to, jak szybko strona się ładuje. Niestety w dzisiejszych czasach, jeśli nie odbywa się to w ciągu 2-3 sekund, klient może się zniechęcić i szybko ją zamknąć. Drugą ważną kwestią jest to, jak wysoko strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Decydują o tym odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO treści i opisy produktów, czy usług. Profesjonalne firmy programistyczne przygotują zarówno strony firmowe, jak i duże serwisy internetowe oraz tzw. landing page, na których klienci zapisują się do naszej listy mailingowej.

Aplikacje webowe

Handel internetowy opiera się oczywiście o serwisy sprzedażowe, takie jak allegro, czy olx. Każdy sprawnie funkcjonujący sklep internetowy posiada jednak swoje miejsce w sieci. Klienci mogą w nim szybko i łatwo przeglądnąć produkty, jakie są w ofercie, wybrać, zamówić je i zapłacić. Sklepy internetowe mogą pracować w oparciu o oprogramowania: PrestShop, Woocommerce, czy Shoper. Mogą to również być strony sprzedażowe dla jednego lub kilku produktów. Dobrze zaprojektowana aplikacja pozwala na stałe zdobywanie nowych klientów oraz utrzymywanie relacji z tymi, którzy już coś kupili w naszym sklepie. Warto wykorzystać raz powierzone nam zaufanie i zaprosić klienta np. do zapisu do newslettera, w zamian za kupony rabatowe i zniżki na kolejne zakupy. Sklepy internetowe są także idealnym dopełnieniem handlu prowadzonego w stacjonarnych placówkach.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Zarówno działalność o charakterze handlowym, jak i usługowym, czy produkcyjnym często wymaga integracji z zewnętrznymi systemami, takimi jak: hurtownie, portale do płatności online, firmy kurierskie, portale społecznościowe (np. Facebook), czaty, czy hosty do mailingu. Tego typu rozwiązania wprowadzają spójność oraz bardzo ułatwiają i przyspieszają pracę. Dzięki nim możliwa jest doskonała organizacja działania biznesu, która ma wpływ na większą ilość klientów. Wygoda, intuicyjna obsługa i oszczędność czasu to bowiem dla większości osób najważniejsze aspekty przy korzystaniu z usług, czy zakupu produktów w internecie. Integracje mogą być oparte o pliki CSV, XML, XLS, czy tzw. API. Istnieją też integracje zewnętrzne z innymi źródłami danych.

Systemy CRM

Każdy sprzedawca, zwłaszcza jeżeli oferuje większą ilość produktów, powinien maksymalnie ułatwić sobie pracę i zautomatyzować proces sprzedaży. Służą do tego systemy CRM, które wspierają sprzedaż poprzez przechowywanie wszystkich danych klientów. W ten sposób można łatwo odszukać w historii transakcji potrzebne informacje na temat ważnych kontrahentów. Liczne moduły pozwalają na sprawną segregację i zlecanie zadań związanych z profesjonalną obsługą. Systemy te pracują w oparciu o rozwiązania SaaS lub są zainstalowane na serwerach.

Aplikacje dedykowane

Są to indywidualnie zaprogramowane aplikacje, dostosowane do potrzeb konkretnego biznesu. Automatyzują one pracę w możliwie największym stopniu, co przekłada się na większa ilość czasu poświęcanego na inne zadania, a co za tym idzie, generują korzyści finansowe. Dedykowana aplikacja pozwala zarówno na przetwarzanie danych, budowanie bazy klientów, automatyzację procesu sprzedaży oraz skuteczny marketing. Są to rozwiązania nowoczesne, stworzone na podstawie dokładnej analizy potrzeb danej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *